zaterdag 18 mei 2019

2019 - 18 t/m 20 mei - Dag 1 van drie dagen solozeilen in Friesland

Zaterdag 18 mei - Van Akkrum naar de Gudzekop (ZW Sneekermeer) 

  •  Akkrum - Holle Gutzekop  6 zm - totaal 65 zm
  • Vertrek : 16.30 h.  Aankomst 18.30 h.
  • Wind: NNW 2-3, later NW 1
  • Weer:  Bewolkt, later zonnig, 18 gr. C

Schipperse Ineke blijft dit weekend thuis, want druk met Leergeld, de school en met genieten van de kleindochter van ruim 4 maanden.

Ap met de trein van kwart over tien naar Heerenveen, en dan nog lekker 14 km fietsen naar Akkrum. Prima temperatuur, windje half in de rug, met een uurtje ben ik in Akkrum


Bij de slager een "lente stamppot" gekocht, want vanavond lig ik aan een slootje.
De slager deelt gratis hamburgers van de grill uit, smaakt prima.


Aan boord het lampje in het Davis ankerlicht vervangen door een 1 W Led, 50 liter water  getankt en drie spa flessen met water gevuld. Ik heb er zin in met dit mooie weer.

Om half vijf 'voor en achter' en in de Meinesloot kan gelijk de kluiver uit. Rustig over het water glijden richting de brug van Heerensyl. Op het Sneekermeer ook het grootzeil omhoog en met 4 kts over het meer. De nieuwe vlaggetjes van de Marrekrite en de KNRM wapperen in een zacht briesje 



Het zonnetje komt er bij en de wind valt weg. Aan de zuidkant van het Sneekermeer is een mooi plekje aan een natuurgebied. Veel vogels, maar ik heb er niet zo veel verstand van. In ieder geval een kievit en een wulp !

De lente stamppot smaakt uitstekend, de zon gaat langzaam onder en ik kruip de kajuit in om naar de radio te luisteren. Het songfestival kan me gestolen worden, ik geniet van een vogelconcert.


Morgen om negen uur door de brug van Uitwellingerga en dan mogelijk naar Enkhuizen, weer een paar uurtjes op ruim water en dan bitterballen eten bij de Mastenbar. Eerst maar morgen de windverwachting voor zondag en maandag afwachten, want dan moet ik weer terug......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten