donderdag 21 mei 2020

2020 - 15 t/m 18 Mei - Dag 4 - Solozeilen op de Friese meren

Maandag 18 mei

Ik lig hier aan de Holle Greft tussen twee grote motorboten. De schippers zijn allebei ex binnenvaartschippers ( "Kempenaers, kleine scheepjes hoor " - max. 50 m.....). Aardige mannen die niet zonder de scheepvaart kunnen en nu van mei tot oktober met hun schippersen door heel Nederland en Belgie varen.

Rond 10 uur maak ik "voor en achter"en vaar op de fok de Holle Greft af en het Sneekermeer op. Heerlijk rustig, beetje lui zeilen, 3 kts, we hebben geen haast.


Tot aan Akkrum is alles bezeild, om half een vaar ik de box in. Beker noedels, broodje, lekker weer.

Met de auto naar de Nauticshop in Lemmer voor afdichtrubber en kleine onderdelen voor het vluchtluik.De eigenaar van de zaak is nogal onaardig, "er zijn wel 6 soorten rubbers, neem eerst maar een stuk mee, dan kan ik bestellen. En Moonlight maakt er ook een puinzooi van... ". Ik laat hem een foto zien, nou die moet ik dan maar per email versturen, levertijd 6 weken.
Eerst maar eens verder kijken, bij Vrolijk of v.d. Velde. Feit is dat deze offshore luiken met 4 handles niet meer worden geleverd en ik weet niet of de onderdelen van de nieuwe 62 serie passen.

Bij Amsterdam is een ongeluk gebeurd, dus ik moet via de |Ringweg Noord. Het zijn de laatste sentimentele kilometers met de 15 jaar oude Corolla. Morgen met Ineke de Quasquai ophalen, hoge zit, automaat, lekker hoor.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten