zondag 14 juni 2020

2020 Juni - Solo naar de Wadden - Dag 1 - Naar Gaastmeer

Vrijdag 12 juni  -  Akkrum naar Gaastmeer - Plotter vergeten !

  •  Akkrum - Gaastmeer - 19 zm  - Totaal 19 zm
  • Vertrek : 12.00 h. Aankomst Gaastmeer 20.30 h..
  • Wind: ZO 2-3 
  • Weer: Licht bewolkt, zonnig, 22 gr. C
Het inruimen en zeilklaar maken van de boot kost toch altijd meer tijd dan je denkt, maar om 12 uur vertrek ik met een mooi ZO briesje richting Sneekermeer. Met alleen de kluiver bij ben ik om half twee aan de zuidkant van het meer. 


Ik wil de plotter instellen, oeps, dom, dom, in de auto laten liggen. Ga ik verder met de oude, trouwe Furuno GPS, of keer ik om en ga de plotter ophalen ?  Tja, tot 6 jaar geleden deden we het met de Furuno GP-31, maar we zijn nu erg verwend met de Raymarine E7. Twee dagen geleden heb ik nog de Navionics kaart voor Ned/UK/Noord Frankrijk/Duitse Bocht ge-updated voor € 109,-  
Omdraaien dan maar, terug naar Akkrum. Om drie uur voor de 2e keer voor en achter. Gelukkig is vanaf Heerenzijl alles bezeild en is het genieten op de Friese meren. Om 20.30 h. meer ik af in het bekende Marrekrite haventje aan het Gaastmeer. De prei stamppot met gehaktbal van slager Piet smaakt prima. Morgen eerst het weerbericht afwachten en dan besluiten wat ik verder ga doen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten